۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

ديكتاتوري خامنه اي و دلبستگي هاي روسي

بطور كلي اكثر روحانيت به دو دسته تقسيم مي شوند دسته اول كه دلبستگي هاي انگليسي دارند كه مثال بارز آن كاشاني است كه در شكست نهضت ملي مصدق نقش بزرگي را ايفا نمود اين دسته از روحانيت در اكثريت هستند و دسته دوم دلبستگي هاي روسي دارند كه مثال بارز اين دسته شيخ فضل االه نوري است كه در شكست مشروطه و شكل گيري استبداد محمد علي شاه نقش اصلي را برعهده داشت. اين دسته اكنون با مركزيت خامنه اي قدرت اصلي را در ايران در دست دارند . خامنه اي آنگونه كه از مدارك موجود در سازمان جاسوسي آلمان شرقي موجود است از آغاز انقلاب و مسئوليت اش در وزارت دفاع پيوندهاي محكمي را با روسيه شكل داده است و امروز اين پيوندها چنان استحكامي يافته كه خامنه اي حتي كوچكترين انتقاد از روسيه را نمي پزيرد و وقتي لاريجاني به عنوان دبير شوراي عالي امنيت و مسئول مذاكره كنندگان هسته اي ، انتقادي از پوتين مي كند به سرعت از پست اش كنار گذارده مي شود.هرچند مي توان در دوره معاصر دسته سومي را نيز برشمرد كه دلبستگي هاي امريكايي دارند هر چند شمار اين دسته از روحانيون اندك است. در يك حالت كلي ، در تاريخ معاصر ايران جز تعداد محدودي از روحانيت، بيشتر آنها فارغ از مردم بدان سوي گرايش داشتند كه تكيه گاه قدرتي را دست و پا كنند.
در اين ميان استراتژي روسيه در قابل پيوند با روحانيت به نسبت قدرت آنها مي باشد برعكس انگليس كه غير مستقيم با روحانيت مراوده مي كند و مكاني امن را برا ي سرمايه ها ، سفرهاي تفريحي و درماني ، تجارت و بازرگاني آنها در انگليس فراهم مي آورد روسيه مستقيم به مراوده با روحانيت در قدرت مي پردازد و از كمك به آنها در سركوب مردم واهمه اي ندارد. به عنوان مثال اين روسيه بود كه پشتيباني مالي شيخ فضل االه نوري را فراهم مي آورد و او را در سركوب جريان مشروطه ياري مي كرد به گونه اي كه حتي مجلس ايران را نيز به توپ بست. روسيه هميشه در ايران سعي بر آن داشته تا عوامل خود را به قدرت برساند و در اين راه هميشه كثيف ترين شيوه ها را به كار برده و حتي از كشتار بي رحمانه مردم ايران باكي نداشته اند. در حال حاضر نيز روسيه با پيوندي مستحكم با خامنه اي منافع بسياري را در ايران دست و پا كرده است به گونه اي كه اگر به هر مركز استراتژيك و نظامي ايران سري بزنيد به وضوح با مشاوران روسي مواجه مي شويد. به عنوان مثال در يك كارخانه تانك سازي وزارت دفاع خط توليد به گونه اي است كه بعد از ساختن بدنه و قسمت هاي فرعي تانك، قسمت هاي اصلي تانك در يك سالن سرپوشيده و بدون حضور كارشناسان ايراني توسط كارشناسان روسي مونتاژ مي شود.
در حال حاضر خامنه اي با پيوند مستحكمي كه با هيات حاكمه روسيه و بخصوص ولاديمر پوتين دارد دلبستگي خاص خود را به آنها به وضوح نشان مي دهد و با توهم انقلاب مخملي ، مشاوران روسي را براي شكل دادن به يك كودتاي انتخاباتي و سركوب مردم در كنار خود دارد . ديكتاتور كه ديگر مشروعيت نمايشي مردمي را نيز به كناري نهاده و ابزار سركوب شديد را براي ادامه حكومت خود برگزيده ، بيش از بيش به روسيه گرايش يافته است و به بازي كثيف روس ها دل بسته است تا از يك سو مردم معترض را به شدت سركوب كند و از ديگر سو روسيه توجيه گر بين المللي نظام فاشيستي او در روابط بين الملل گردد و وعده هاي معامله هاي كلان را براي پيشبرد اهداف خود وعده دهد.
همبستگي كامل نظام فاشيستي خامنه اي با روسيه قدرت مانور فراواني را براي به بازي گرفتن ديگر كشورها فراهم آورده است مشاوران روسي به خامنه اي چگونگي كودتا و شيوه هاي مختلف سركوب را مي آموزند و ديپلمات هاي روسي نقش چگونه توجيه اين كودتا را براي ديگر كشورها ايفا مي كنند. بيانيه هشت كشور صنعتي در رابطه با ايران نشان دهنده نقش بارز روسيه در توجيه ديگر دولت ها براي كمك به نظام فاشيستي خامنه اي است. ديپلمات هاي روسي با بيان اين موضوع كه حمايت از اين نظام فاشيستي مي تواند بستر مناسبي را براي حل و فصل مسائل في مابين دولت هاي غربي و ايران فراهم آورد سبب گرديد كه آن دولت ها ، كشتار مردم را ناديده بگيرند و بازي حقوق بشر را براي مدتي تعطيل كنند و در حال حاضر به دنبال منافع خود باشند. لحن بيانيه و محتواي آن نشان دهنده پذيرفتن اين كودتاي انتخاباتي و نظام فاشيستي برآمده از آن از شوي كشورهاي غربي دارد. اين يك واقعيت تاريخي است كه كشورهاي غربي با بنيان سرمايه داري افسارگسيخته با ديكتاتورها در جهان سوم خوشحال تر هستند. هرچند هنوز اين واقعيت را تئوري دايي جان ناپلئوني مي نامند ولي بايد باور كنيم كه ديكتاتورها كه سركوب را در آيين حفظ قدرت خويش مي پرستند بدون انكار وابستگي مفرطي به قدرت هاي بيروني دارند.
اگر در دوره ديكتاتوري پهلوي سياست ايران در هماهنگي كامل با كاخ سفيد امريكا بود و آمريكا منافع بسياري را در ايران داشتند و مشاوران آمريكايي در ايران جولان مي دادند در دوره ديكتاتوري خامنه اي با آن نگاه تكيه به شرق، سياست ها هماهنگ با روسيه است و روسيه منافع بسياري در ايران دارند و مشاوران روسي در همه مراكز استراتژيك و نظامي نطام به وفور يافت مي شوند. اگر آمريكا كودتاي 28 مرداد را با مشاوراني در ايران شكل دادند. روسيه و مشاوران روسي كودتاي 22 خرداد 1388 را به سرانجام رسانده اند. در اين بين اين ملت ايران است كه تنها سركوب را در هر دو دوره تجربه كرده است و خون هاي بسيار بر سنگفرش خيابان ها ديده است.
همانگونه كه قبل از اين بيان شد اين تنها مردم ايران هستند كه مي توانند كودتا انتخاباتي را شكست دهند و پايه هاي نظام فاشيستي خامنه اي را به چالش بكشند. هيچ اميدي به حمايت بيروني نيست در عرصه بين المللي آنچه حاكم است منافع ملي هر كشوري است نه حمايت از مردمي كه عليه ديكتاتوري مبارزه مي كنند. در اين بين اگر ملت ايران عقب بشيند چيزي جز سركوب را نصيب نخواهند برد به ياد داشته باشيد كه تمامي خون هاي ريخته در قيام دانشجويي 18 تير به دزيدن ريش تراش منتهي شد و اينگونه كه قابل درك است در صورت عقب نشستن ملت ايران با توجه به تهديد هاي بي شرمانه احمد خاتمي در سخنراني نماز جمعه امروز كه سخن از كشتن و درس عبرت و مجازات بي رحمانه سر داد ، سرنوشتي جز سركوب شديد و ريشخند خون هاي به زمين ريخته در انتظار ملت نخواهد بود. تنها راه نجات حضور در صحنه مبارزه با ديكتاتوري و احيا خيابان ها است. واقعيت را بايد پذيرفت كه هر مبارزه اي هزينه اي دارد و تنها ملتي مي تواند آزاد باشد كه واهمه اي از هزينه دادن در راه عدالت و آزادي خويش نداشته باشد. تاريخ ملت هاي كه امروز در دنيا جهان آزاد لقب مي گيرند سرشار از مبارزه و هزينه دادن براي آرمان هايشان است. تنها را آزادي هر ملت را خود آن ملت رقم مي زنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر